Tjenare!

Hej på er!
Jag antar att ni är nyfikna på hur det gick på tävlingen i Segersjö?

Jo,
det gick inte sådär superbra kan jag väl säga.
I första klassen var hon jag vet inte vad. Jag vet att hästar inte är dumma, men i LC:1 var hon dum. Hon var inte rädd för nåt, det var bara så att hon lyssnade inte för 5 öre på mig. Jag fanns inte. Hon taktade, galopperade när det var trav, slängde sig in i galopp när det var volt osv. Programmet tog lixom aldrig slut. Jag var tvungen att ta av mig sporrarna precis innan jag skulle rida programmet för jag kände att detta går inte. Men vad brydde sig hon om det? Nada.

Domarens kommentar:
Mycket vacker häst som när den blir avslappnad & avspänd mentalt kommer att visa en annan sida.
En hel del att kämpa med men Lycka Till!
Du har en god grundsits och följsamhet till hjälp!

Fick en 8:a på sitsen!


I LB:1 gick hon mycket bättre!
Lyssnade lite mer nu, men kändes som en tickande bomb. Vågade knappt röra henne med skänklarna för då skulle hon explodera.
Hon sladdade mycket med bakdelen, dock inga taktningar men mycket spänd som sagt!

Domarens kommentar:
Härlig häst men för spänd stundtals.
Brast i ö.s för att få högre gångartsbetyg
.

Jag får väl säga att jag är nöjd.
Vi kom runt och det var ju målet, remember?
Blev dock såklart lite besviken när jag vet vilken grymt fin häst hon kan vara!



0 Kommentarer till "Tjenare!"

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

!