R.I.P ♥

Idag är det 1 halvår sedan vår älskade lilla Emmi Lee lämnade oss.
För er som inte hängt med om vem hon var/ vad som hände, så kan jag berätta lite kort.

Emmi Lee fick fång vid 3 tillfällen. Vintern 2009, sommaren 2010, vintern 2010/2011.
Tillslut gick det inte längre.

Emmi hade ätit medicin under en lång tid, och när kuren började gå mot sitt slut så hände det.
Dagen innan hon försvann, så tyckte jag att hon verkade piggare & gladare. Hon kunde vända sig lättare när man gick ut på gången osv.
Eftersom medicinen nästan var slut, så valde vi att ge bara hälften av pulvret den kvällen. Hon verkade ju piggare/ha mindre ont så vi testade.

Morgon efter kunde hon inte resa sig upp. Hon hade så ont. Mamma kom in till oss och sa till pappa att han var tvungen att ringa veterinären.
Usch.
Fick lite egen tid med Emmi Lee innan hon gick.

Satt där i boxen och grät, strök över hennes små smala & onda ben.
Jag borstade henne en sista gång, och hon bara njöt.
Det var som om hon visste. Hon var så lugn.
Hon buttade mig i ansiktet med mulen när jag skulle pussa henne.

Det värsta var nog att säga hejdå.
Tog några sista kort på henne, berättade att jag älskade henne och att hon skulle få det jättebra nu. Slippa ha ont & få äta hur mycket gräs hon ville.

Pappa kom o hämtade mig, berättade att veterinären skulle vara där om 10 minuter.
Jag försvann in, skrek, grät.
Veterinären kom, men jag stannade inne.

Det sista jag såg av Emmi Lee var när hon trippade ut i snön, genom sommarhagen. Hon var så glad.
På något sett ville jag se när min lilla vän lämnade oss. Ville vara med henne hela vägen.
Men jag klarade inte det.

Fick något jäkla anfall, bara grät hela tiden. Det slutade aldrig.
Och mitt i allt så ringer någon j'vla telefonförsäljare. Undra vad hon trodde..!

Emmi Lee var borta. Min älskade lilla Emmi Lee.
Så tomt är det. Ingen som muttrar/små gnäggar när man kommer med maten, ingen som nyper tag i knapparna på jackan. Aldrig mer.

Älskar dig & saknar dig så otroligt mycket Emmi Lee.

R.I.P ♥


Sista bilden ever på Emmi Lee, bara några minuter innan hon lämnade oss ♥

5 Kommentarer till "R.I.P ♥"
Postat av: Ebba Molin

Naww så himla sorgligt <33

URL: http://ebbamolin.blogg.se/
Datum: 2011-08-22 / Klockan: 09:56:14
Postat av: Amanda - satsande ryttare ~ en riktig hästblogg !

R.I.P ♥

URL: http://perfectpony.blogg.se/
Datum: 2011-08-22 / Klockan: 14:53:25
Postat av: iida

förstår precis hur du måste ha känt <3


Datum: 2011-08-22 / Klockan: 23:25:04
Postat av: Bea - Tävlingsryttare

<3

URL: http://besah.blogg.se/
Datum: 2011-08-23 / Klockan: 09:52:01
Postat av: Johanna

börja gråta när ja läste så himla fint!<3 världens bästa ponny! åhh vad ja saknar henne<3

URL: http://minpolleochjag.bloggplatsen.se
Datum: 2011-08-25 / Klockan: 12:48:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

!