Hoppning

Klockan 9 igår morse var Doxa & jag på plats i Hagaby. Dags för hoppträning för Britt!
Doxa var superduktig! :)



Jag älskar att hoppa med Doxa. Litar på henne till 110%, och det känns väldigt bra. Hon sugs till hindrena och då känner jag mig trygg.

Vi hoppade 3-kombination. Hon har aldrig gjort det, men ändå så är hon med på noterna och lyfter på benen så fort hindret kommer.

Jag får alltid mycket beröm av Britt för min ridning, och det är superkul. Britt tycker väldigt mycket om Doxa också.
Hon tyckte att Doxa hade utvecklats jättemycket på så kort tid. Då svarade vi att hon är väldigt lättlärd. Ja, men hon har en mycket duktig ryttare också, svarade hon.
Och nu får ni inte tycka att jag skryter, för det vill jag inte att det ska låta som ;)

Vi kanske inte hoppar hus, inte än iaf. Men jag är bara glad över att jag inte är rädd.


2 Kommentarer till "Hoppning"
Postat av: Amanda - satsande ryttare ~ en riktig hästblogg !

AHAHAHH det stog så på hemsidan XD <3

URL: http://perfectpony.blogg.se/
Datum: 2011-08-05 / Klockan: 00:01:49
Postat av: Anonym

du har väl tävlat hoppning förut?:) så varför vara rädd


Datum: 2011-08-05 / Klockan: 15:09:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

!