...

Kom på att det kanske skulle vara lite intressant att läsa om mina andra 3 pollelinor jag äger :D Dock är det ju Doxa som är lite i "centrum" i bloggen, men iallafall så att ni har en uppfattning om de andra :)
Vi kan börja med den som jag har haft längst.










Blancha
f. 1994
e. Caraway
u. Birkely Sylvia
Connemarasto

Blancha är ett brunt connemarasto på 16 år. Jag fick henne när jag var 12 år och har alltså haft henne i 4 år nu :)
När jag fick henne hade jag inget intresse av att tävla, ville bara rida för att det va kul helt enkelt.
Blancha och jag fungerade tyvärr inte så bra tillsammans i hoppningen, så det var en självklarhet att det vart dressyr för våran del. Efter något år så blev det så i allafall att jag började tävla lite smått i dressyr, och det går väl lite som en berg-och-dalbana :) Blancha är en ganska så svår och känslig häst som man inte bara sitter upp på och gör vad man vill med :)
Men såklart så älskar jag henne för den hon är och vi har byggt upp ett förhållande till varandra av guld. Släpper henne aldrig! <3






Emmi Lee
f. 2001
e. Pemboa Spanish Gold
u. Melissa
Shetlandssto

Emmi Lee är en fd. travponny, hon var faktiskt 3:dje snabbast i Sverige när hon var 3 år (:
Vi köpte henne som 6 åring och då var hon inriden.
Nu har hon tävlat upp till LB i hoppning och hon är riktigt duktig!
Emmi älskar att ompysslad och hennes stora passion är att bli körd, hon tycker att det är SÅÅÅ roligt! :D







Coco Chanel
f. 1991
e. Teglstrup Duke
u. Hesteklewa Fairy Jessica
Connemarasto

"Coco" är den bästa läromästaren man kan ha. Hon har tävlat upp till MSVA hoppning o 5:a i SM hoppning.
Vi köpte henne när hon var 17 år och jag har lärt mig mycket på denna dam. Tillsammans har vi tävlat upp till LA hoppning (trots att jag är hopprädd så har hon hjälpt mig!) och LB dressyr.
Innan hon kom till mig så hade hon aldrig tävlat dressyr. Men i år så bestämde jag mig för att testa en dressyrtävling, vilket gick väldigt bra, 2 placeringar <3 Och så har det fortsattit :)
Hon är en riktig pärla! <3


Kan väl lika gärna skriva lite info om Doxa också då ;)

Doxa
f. 2004
e. Rotspon
ue. Davignon I
Svenskt Halvblod

Doxa är ett 6 årigt sto. Hon blev inriden år 2010 och har haft föl.
Fick Doxa för 2,5 månad sedan (tror jag?) och jag äääääälskar denna häst!
Doxa är väldigt lättlärd och försöker alltid göra rätt för sig.
Helt underbar på alla sätt, kan knappt förstå att hon är min :') <3
Doxa är under utbildning men kommer att startas i dressyr 2011! <3


Eftersom detta inlägg blir så långt annars, så gör jag ett till och visar bilder på Doxas far/morfar osv.!













0 Kommentarer till "..."

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

!